Skulle värma bort lite fukt i sommarstugan när vi kom i fredagskväll. Men pumpen ville inte svara upp. Innerdelen stod helt still blåste bara lite lätt rumsluft med fullt öppet spjäll. Medans utedelen fläkt som kompressor gick för fullt. Fick uppfattningen att inne och ute del inte kommunicerade med varandra. Någon form av elektroniskt styrfel. Kontrollerade även felkoder men ingen sådan fanns. Kollade bara snabbt att köra kyla funkar likaså läge 8-10 grader funkade. Senast pumpen kördes var för ca 1 månad sedan. Då var det kyla som gällde enl den familjemedlem som startade pumpen. Tydligen så kördes pumpen i läge AUTO. Jag brukar vara noga med att köra värme i HEAT och Kyla i COOL. Men det ska väl inte ha betydelse eller?
Gjorde alla möjliga testkörningar till och med körde på kommandon utan fjärr kontroll. reseta fjärr byte batterier mm men icke sa nicke. Inget fick pumpen att funka i läge HEAT körde i HEAT minst 15-20 min. Rengjorde filter blåste lammeller inget ville funka.
Någon som tittar in på detta forum som varit med om något liknande och har något tips på förhoppningsvis något som jag inte testat