0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hej,Tänkte köpa luftvärmepump till sommarstugan (65 m2) och är inne på Mitsubishi MSZ-FH25VEHZ. Kommer typiskt handla om runt 10 graders underhållsvärme på vintern samt kylning på sommaren. Osäker på om jag komplettera med en Airpatrol SMS eller MAC-557IF-E + MELCloud via WiFi (4G router finns redan i stugan).En fördel med Airpatrol SMS är att den har batteribackup samt varnar om strömavbrott (vi besöker bara stugan enstaka helger under vintern).Hur är era erfarenheter av MELCloud, så här några år senare? Några tips för min setup?
Är WPS ett krav, eller går det även att konfigurera på traditionellt sätt med passphrase?
Eftersom systemet kräver ett simkort i routern för att fungera är det viktigt att det finns pengar på kortet. Min adapter blinkade gult och jag fattade inte först vad som var problremet men då var pengarna slut på kortet. Efter laddning fungerade allt som det skulle men...enl min erfaring finns det inte någon internätleverantör som sälger kort billiga än 49:-kr pr månad. Tycker faktiskt att det är ganska dyrt. Någon som har en annan lösning som fungerar? Mht D-link routern sägs det på nätet bla att den är kass. Min har även den helt plötsligt bara lagt av och inte startat av sig själv utan man får manuellt sparka igång den...inte så smart om man inte är i närheten.