Hej. Ny användare på forumet
Jag och min sambo köpte en villa förra året. Villan hade en luftluft värmepump installerad, en Fujitsu ASYA09LCC.
Vi körde anläggningen ifjol höstas sist och då fungerade den bra. Men nu när jag provar köra den i värmeläget på max temp med max fläkthast så kommer ingen varmluft, egentligen nästan inget vinddrag öht från innedelen...
I kylläget blåser det förvisso men det känns inte som någon kalluft.
Jag har kikat på utedelen och kompressorn körs, fläkten snurrar och gasröret blir rejält varmt. Det andra röret som går in blir inte varmt öht.
Jag är helt novis inom ämnet så jag har testat lite olika saker på intuition och genom lite trådgräaning här
Jag har testat sätta fasta motstånd istället för thermistorer, ingen skillnad. Och även att slå lite mjukt på 4vägsventilen och expansionsventilen. Men inget vidare resultat.
Under expansionsventilen såg jag att det hade bildats lite fukt son sedan frysta till frost/is. Är det OK?
Vad mer kan man undersöka på en sån här? om någon upplevt något liknande eller har nårgon idé om vad man kan testa härnäst skulle det varmt tas emot!