0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skulle hellre lägga till mera och köpa en som klarar -20/-25 iaf.
Hej.Med denne Zibro på Jula begynner man å snakke litt kapasitet. Sjekk data : http://api.tretti.com/pdf/information_sheets/52466.pdfRated ampere er 10,5 A, som er samme som f.eks en Fujitsu ASYG12LTCA pumpe.Kvalitet vet jeg ikke, men energimessig så skal denne klare å lever fra seg noe på linje med mange 12-er pumper.
Det där databladet är väl för en annan pump än den som Jula säljer?
Den Zibron som jag hade (Deras minsta S1225 on/off) har jag en anteckning om att den gick och gav värme vid -19,6°C med COP 2,2.Vet att jag haft -22°C och pumpen gick fortfarandeAtt det står -15°C i broschyren betyder inte att den slutar fungera vid denna temeperatur utan kan vara en temperatur där tillverkaren anser att COP eller värmeeffekt blir för lågt.
Visst, det betvivlar jag inte. Om jag skall tolka dig rätt då, så en pump som det står i broschyren att den klarar -25 gr, den kan vi då anta att den fortfarande går vid -32gr enligt dig, med 7graders felmarginal mot broschyren och uppmätt temp, med vad mätte du tempen? Att pumpen fortfarande gick, innebär det enligt dig att den gick + eller bara rätt o slätt att den gick?
den kan vi då anta att den fortfarande går vid -32gr enligt dig
Att pumpen fortfarande gick, innebär det enligt dig att den gick + eller bara rätt o slätt att den gick?
där tillverkaren anser att COP eller värmeeffekt blir för lågt.