Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: NIBE Smart Price Adaption - någon som använder detta?  (läst 10640 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad mysman

• Ännu inte på något vis
  • Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 430
  • NIBE F370 -15, Klimatzon III
SV: NIBE Smart Price Adaption - någon som använder detta?
« Svar #30 skrivet: 10 februari 2020, 18:43:27 »
SmartPrice blir väldigt svängig vid låga spotpriser. Skillnaden mellan 5 öre och 15 öre är ju 300%, trots att det har liten betydelse för slutpriset. Tillkommer ju energiskatt och nätavgifter/kwh.

Åtminstone borde NIBE börja räkna från energiskatten 35öre, så ett spotpris på -5öre ger grunden 30öre i SmartPrice beräkningen. Då blir det mer rättvisande och mindre fladder.

Jag fick stänga av min SmartPrice igår pga. detta!
« Senast ändrad: 10 februari 2020, 18:45:11 av mysman »
Frånluftspump NIBE F370 (+5,6kW) Värmekurva 7(+1), punkt 14°(-3°), Fläkt 65%, fläktsynkdrift 55%, Värme av >16° dygnsmedel (50% fläkt via X7), Elpatron av >13° dygnsmedel (trendb.gräns 6°), Transfertid 45 min. Ext.termostat -12° eller lägre = Fläkt 60% & vv 50°-51°(AUX), vv-Ekonomi start 46°/stop 52°, CP läge II, G3 luftfilter (20mm) Loggning USB parametrar i LOG.SET samt Excel

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi ppnar din e-postklient

Annonser

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Värmepumpar i Stockholm
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

• Dot gäster: 333
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Use CS Theme