0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan väl inte vara så svårt att trolla fram ett benstativ till en vp
Möjligen kan den lokala smeden trolla fram en förhöjningsmodul/benstativ, dock är det så att vare sig IVT/Bosch, Nibe eller de andra "stora" leverantörerna tar fram detta till sina nya modeller. Har man som jag och tusentals andra en gammal bottenansluten panna så får man antingen flytta pannan till annan plats eller välja en "gammal" modell (typ bosch cc160) till vilka det finns förhöjningsmoduler. Förvisso går det ju att svetsa ihop lite järnskrot att ställa den på men jag tycker inte att det är för mycket begärt att IVT med flera tog fram anpassade förhöjningsmoduler.@gbakÄr det en IVT-förhöjningssats? Finns det något "IVT"-nummer på den?
Min spontana reaktion när kompressorn i utedelen startar är att det låter en hel del från baksidan av utedelen.Ljudet går in emot husväggen, tyvärr också rakt in i tvättstugan/pannrummet.Ett vinande ljud fortplantas också genom de blanka kopparrören rakt in i innerdelen. Borde inte rören ha isolerats/dämpats med något? Flexslang kanske skulle avhjälpa en hel del! Kan kanske finnas lite luft kvar i systemet också.Framsidan av utedelen är dock väldigt tyst, det viner bara lite av luftdraget.