Dock läs MSDS att det verkligen är >95% HCF134a och inte några tilläggsämnen som metanol/etanol, DME eller R152a om du inte vill ha din AC som en försöksanläggning.
Själv skulle jag vara den förste att klappa händerna om man kunde köra på ren DME då det är en exellent köldmedie i rätt tryckområde för tex bil-AC och med mindre brandrisk än HC (mer mängd måste läcka ut i luften innan det är brännbar nivå), men vet inte hur DME arbetar tillsammans med dagens använda PAG och POE-oljor.
om det är kompatibelt med oljorna, vilka nätta små maskiner man skulle kunna göra med anpassade smalare ledningar och med samma kylkapacitet som dagens R134a-maskiner - tex. skulle en fyllning med ca 170 gram DME räcka för samma kapacitet som en dagens maskin med 500 gram R134a medans man får gå upp till 700-800 gram HFO1234yf (det som skall ersätta R134a om dupont/honywell får som de vill) för samma kapacitet...