0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Misstänker att du menar R134a... R133a är faktiskt också ett köldmedie men skulle inte fungera bra i en bil-AC då dess kokpunkt ligger på +6.9 grader vid atmosfärstryck - n-butan ligger på ungefär -0.9 grader C , isobutan på -12 grader C, R134a, -26.3 grader C, propan ca -42 grader Cmen då stämmer det inte med TS ambition med 'lagliga' alternativ då de för närvarande endast är HC-alternativen idag, dvs. blanda själv isobutan och propan, envirosafe eller duracool-produkter.visst, man kan lösa det med smuggel-R134a som man köper via Internet, hälar-R134a som någon med kylcert köper ut, eller att tappa ur från idag lagliga alternativ som man hittar på produkter i gubbdagisar - men det är fortfarande R134a....
Har inte sett någon envirosafe-produkt i verkligheten övh.Men jag resonerar som med kylarcement - en tillfällig tätning som i regel inte är långlivat och kan göra det mer svårreparerbart och mer måste bytas än om man låter bli. - somliga av dessa har olika lösningmedel (tex metanol) så att O-ringar skall svälla lite och täta bättre ett tag framöver - vilket kanske fungerar i kalifonien där det börja läcka i skarvarna och kopplingarna - men knappast mot nordisk stenskottskada eller korrosionsskada i kondensorn.med andra ord försök hitta skadan och reparera/byt ut istället för att försöka med lagning på burk - det sistnämnda finns inte mer än som en önsketänkande och korttidslösning som tas till när man skall kränga bilen......
Lmf.Vad heter företaget som säljer R133A?Och vad heter den? p.ma gärna.Tack.