0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Undvik tvära 90° vinklar som stryper vattenflödet i onödan. Se också till att slangarna närmast utomhusdelen inte blir sträckta eller får onödigt tvära böjar. Det är bra om man sätter dit några avstängningskranar så det går att koppla bort och dränera utedelen utan att tömma hela värmesystemet (för att frostskydda den t ex vid ett haveri eller långt strömavbrott mitt i vintern).Om du har kondenstråg under utedelen så måste såklart avloppsrör + ev värmekabel för det också flyttas.Utan kondenstråg bör man kolla hur markförhållandena ser ut och, om man ska vara riktigt pedantisk, gräva upp och ordna med makadam, platonmatta mm enligt CTC:s monteringsanvisningar, för att inte riskera att det blir blött i källaren pga kondensvattnet.Elkabeln har snabbkoppling i inomhusänden och är ansluten i skruvplint i utedelen. Gör hela anläggningen strömlös innan du kopplar isär någonting där. Ledarna är nummermärkta (förutom skyddsjord som i vanlig ordning är gul/grön), men det är inte säkert att de är anslutna enligt nummermärkningen i plinten. Gör en tydlig ritning innan du kopplar isär, så du inte riskerar felkopplingar.
Well, kan meddela att huset blir för varmt som det är inställt nu. Både dagtid och nattetid.Lät lutning 49C vara kvar men sänkte justering till 3C. Aktiverade nattsänkning igen (-5C) och sänkte "Elpanna" till 42C . Vi har inga problem med värmen när vi duschar så jag testar tills det blir kallt.Vet inte om jag går rätt väg. Feedback uppskattas