Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Caldo X  (läst 15040 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad E9:an

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 216
  • Karma +0/-1
SV: Caldo X
« Svar #30 skrivet: 09 december 2017, 21:35:15 »
Vad bra  tummenupp. Tack för svaret !!

/ Niclas

Utloggad E9:an

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 216
  • Karma +0/-1
SV: Caldo X
« Svar #31 skrivet: 20 december 2017, 22:28:54 »
Hej Daikin_!

Så vitt jag kan se förbrukar min Caldo X25 aldrig mindre än 670-700 W när den går. Exakt samma när det var minusgrader häromdagen och nu är det + 4 ute.
Är detta normalt eller är det bara min som beter sig så här. Har än en gång haft frontkåpan borta och jag kan inte känna att det skulle komma in någon kall luft genom vägganslutningen. Har tom
kontrollerat med IR-Termometer och kan inte se att det är kallare någonstans där rören kommer in. Den går ca 5 minuter, står stilla ungefär lika länge. Har fjärrkontrollen på 20 och då är det knappt
22 grader i rummet där den sitter. Kör i fläktläge 2. Testade med läge 3 och då gick den längre fast inte kontinuerligt.

Mvh / Niclas

Utloggad Robert Gladh

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Caldo X
« Svar #32 skrivet: 31 december 2017, 16:09:32 »
Hej

Har en caldo x25 och får inte förbrukningen att funka, enheten syns men är inte klickbar. Stöder inte x25 detta?:(

Edit: Såg i systertråden att caldo saknar chipet som krävs.. Finns det andra vägar att gå för att ligga förbrukning? Sitter ej med stickpropp så är mätare i elskåp som gäller antar jag

Gott nytt år
« Senast ändrad: 31 december 2017, 16:31:02 av Robert Gladh »

Utloggad E9:an

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 216
  • Karma +0/-1
SV: Caldo X
« Svar #33 skrivet: 31 december 2017, 22:12:23 »
Jag är i samma sits som du Robert ! Hade också velat kunna läsa av förbrukningen i appen men det går tyvärr inte pga ett chip som saknas.
Därför har jag inte ens driftsatt wifi-adaptern som jag beställde ihop med min Caldo X25. Jag tänker be elektrikern sätta en separat
elmätare i säkringsskåpet så att jag kan logga förbrukningen via en pc.

/ Niclas

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!