0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ja typ! Den suger luft genom värmeväxlaren och blåser ut luften där du ser fläkten. Den kalla norrlänska snön som faller vid -10 och lägre väger som en anorektisk mygga ungefär och den sugs lätt in i värmeväxlaren!Denna vinter har det inte varit några problem alls då det knappt har snöat än men det kommer nog! Joakar
Nedisning Sharp 12:a på bilden. Det fick sin förklaring idag. Jag hade ut en skicklig kylmontör. Min pump klarade till slut bara av ca -1 grader sen isade den ihop. Den hade förlorat 40% av kylmediat på 3 år. Ny påfyllning och skarv. Nedisning runt kompressor och växlare lägger sig mot yttermantel och skapar hög ljudnivå och vibrationer. Hoppas problemen är slut.
Men nu åker den på tippen och ersätts med en Mitsubishi Electric FD 25:a. Gick runt i villakvarteret när det var -20, dom hörs inte knappt.
Tänkte bara fylla på den gamla tråden med att Sharpen på bilden ovan ser lika illa ut idag. Jag har inte råd att laga den mer. Reparationerna är snart uppe i nåvå med nyinstallation. Har gjort en ny påfyllning och fått trågvärmaren utbytt. Men nu efter 2 mån är det samma visa igen. Låter som ett reaplan ibland! Tur att man har försäkring. Men nu åker den på tippen och ersätts med en Mitsubishi Electric FD 25:a. Gick runt i villakvarteret när det var -20, dom hörs inte knappt.