Zyberdude
Du behöver inte använda bortafunktionen om du inte vill! Vattnet kommer ju att stängas av vid läckage oavsett om du är borta eller hemma.
Själv slår jag över till "borta" bara när jag skall vara borta flera dagar.
Innan jag köpte Leakomaticen stängde jag av inkommande vattnet med kranen före vattenmätaren när jag var borta flera dagar. Det blir ju i princip samma funktion.
Per L
Nå troligen är det ju nog kranen ute som stängs om jag åker längre bort för en tid. Blir nog inte så skoj om man kommer hem med ett vattenfyllt hus.
Det är ju det som är skillnaden av vad jag har förstått, att om du väljer att man "får" tappa vatten i 15 minuter så stängs det av efter det, men om huvudledningen brister så hinner den nog fylla på med lite vatten innan de 15 minuterna har gått och den slår av. Med borta är den genast avstängd.
Har sett dessa i drift och den är grymt känslig (så den uppfyller ju sin funktion mycket bra). Därtill får man 10% extra rabatt på hemförsäkringen om man har en enligt mitt försäkringsbolag...

Och så var det väl det där med strömavbrott, slog den inte från då den inte får ström?