0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På bjälklaget är det lagt: Golvspån, 2*13 mm golvgips, och sedan ekparkett (troligen med någon foam imellan, var inte hemma). Golvspån och gips är skruvat och limmat ihop.
Jarlen:Jag vet, men i detta fall är det inte en vanlig 1 1/2-lösning utan jag har fullhöga väggar längs med övervåningen så jag kunde aldrig få till ngn hanbjälke.Dessutom hade det ändå tagit för lång tid i detta fall att göra så, varje hanbjälke tvärs huset måste fällas ned i befintligt bjälklag (som ju går längs med huset i denna del) om det inte skulle bli dubbla tjockleken på färdigt bjälklag.Och det är ont om tid när man river av taket på befintligt hus..Vi tjackade ur ovansidan på gamla takstolarna och la en syll plant på dem och satte en "bärlina" i varje fack emellan gamla takstolarna.Sedan snickrade vi den nya väggen ovanpå och byggde ett nytt tak, öppet upp i nock över det.Sedan isolerat och satt panel invändigt taket, ståendes på gamla yttertaket, och slutligen kapades detta med gamla takstolar bort och nu har jag kvar att ordna ett vettigt mellanbjälklag.