Hej blev häromdagen uppringd av nån Panasonic gubbe som tyckte jag skulle serva min pump! Det skulle gå på 1995 sek!!!
Det skulle ingå trycktestning och rengöring!
Jag har inte haft NÅGRA problem överhuvudtaget med min pump av modell CU-CE9LKE som det står på utedelen
Är detta nånting man behöver göra och för hela 1995 kronor!
Hittade en firma på Blocket i Eslöv som erbjöd service för 695 kronor! Nån som hört nåt om dessa gubbarna :
Kallar sig IWE Energikonsult.
Eller ska jag helt enkelt skita i det hela och själv köra en rengöring med Grumme grönsåpa på sprayflaska?
Nån som har några tips om vad man ska använda om man ska rengöra själv?
Nån skrev om fälgrengöringsmedel, själv tänkte jag mig då grönsåpa alternativt spolarvätska eller en blandning av dessa två! Samt en renblåsning med kompressor och tryckluft efteråt.
Är jag helt ute och cyklar?
PS jag har inte märkt av några ökade elkostnader överhuvudtaget, bor i ett litet hus på ca 55m2 och stödeldar med en härlig liten Andersenkamin.
Här var erbjudandet från Blocket.
Jag har haft min pump i två år, det var därför de hörde av sig. Det påstods vara nån slags tvåårs service. Köpte pumpen på Bauhaus, installerad av en firma som heter Varmt&Skönt.
http://www.blocket.se/eslov/Service___KAMPANJ_695___52166188.htm?ca=23_11&w=1&last=1PPS fick inte svar på andra delar av forumet så provar här. Är det fel del av forumet så kom gärna med tips på var frågan kan tas upp. d.s
Mvh
Erik