Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: 2 Ã¥rs service? Panasonic ?? Rimligt pris?  (läst 2345 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sillidill

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
2 års service? Panasonic ?? Rimligt pris?
« skrivet: 11 april 2014, 14:34:57 »
Hej blev häromdagen uppringd av nån Panasonic gubbe som tyckte jag skulle serva min pump! Det skulle gå på 1995 sek!!!
Det skulle ingå trycktestning och rengöring!
Jag har inte haft NÅGRA problem överhuvudtaget med min pump av modell CU-CE9LKE som det står på utedelen
Är detta nånting man behöver göra och för hela 1995 kronor!
Hittade en firma på Blocket i Eslöv som erbjöd service för 695 kronor! Nån som hört nåt om dessa gubbarna :
Kallar sig IWE Energikonsult.

Eller ska jag helt enkelt skita i det hela och själv köra en rengöring med Grumme grönsåpa på sprayflaska?
Nån som har några tips om vad man ska använda om man ska rengöra själv?
Nån skrev om fälgrengöringsmedel, själv tänkte jag mig då grönsåpa alternativt spolarvätska eller en blandning av dessa två! Samt en renblåsning med kompressor och tryckluft efteråt.
Är jag helt ute och cyklar?

PS jag har inte märkt av några ökade elkostnader överhuvudtaget, bor i ett litet hus på ca 55m2 och stödeldar med en härlig liten Andersenkamin.


Här var erbjudandet från Blocket.
Jag har haft min pump i två år, det var därför de hörde av sig. Det påstods vara nån slags tvåårs service. Köpte pumpen på Bauhaus, installerad av en firma som heter Varmt&Skönt.http://www.blocket.se/eslov/Service___KAMPANJ_695___52166188.htm?ca=23_11&w=1&last=1

PPS fick inte svar på andra delar av forumet så provar här. Är det fel del av forumet så kom gärna med tips på var frågan kan tas upp. d.s


Mvh
Erik

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8467
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: 2 års service? Panasonic ?? Rimligt pris?
« Svar #1 skrivet: 11 april 2014, 14:44:10 »
Du fick några synpunkter på din frågeställning i tråden märkesspecifikt Panasonic.
Vad undrar du mer än det som framkom där ?
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad sillidill

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: 2 års service? Panasonic ?? Rimligt pris?
« Svar #2 skrivet: 12 april 2014, 12:01:08 »
Tack! Såg ditt svar på Panasonicdelen. Hann bli lite otålig, många delar på det här stora forumet trodde det hamnat i fel del eller en del av forumet som var inaktiv.

Utloggad Lussebulle

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 176
  • Karma +0/-0
  • Ururu-Sarara Emura Nexura Caldo Origo Altherma
SV: 2 års service? Panasonic ?? Rimligt pris?
« Svar #3 skrivet: 14 april 2014, 21:35:29 »
Finns mängder av cowboys och dörrknackare som erbjuder service på befintliga maskiner. Använd en lokal firma som gör en kemisk rengöring är mitt råd. Hur ofta? Vart annat eller var tredje år borde vara tillräckligt om man själv sköter filtrena. Det finns mängder av gör-det-själv-kit, men det brukar inte bli lika bra. Det krävs en viss erfarenhet för att det ska bli 100. En sån som TS comfort till exempel gör säkert en sån service både billigare och framförallt bättre.
Daikin, vad annars?

Utloggad Lussebulle

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 176
  • Karma +0/-0
  • Ururu-Sarara Emura Nexura Caldo Origo Altherma
SV: 2 års service? Panasonic ?? Rimligt pris?
« Svar #4 skrivet: 14 april 2014, 21:38:11 »
Billigare än 1995 dvs... 695 kommer inte vara värt pengarna.
Daikin, vad annars?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!