0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Konsumenttjänstelagen? (Lärde mig på senaste plus).Kanske du har 80 gradigt vv? Hur ofta går pumpen och vilka siffror finns tillgängliga?
Hur är radiatorerna ställda med termostater och eventuell flödesstrypning?Är det så att flödet är för lågt och att du där med tvingas öka framledningen?Har du gjort mätningar på temperature I övre respektive nedre del på radiatorerna så att du har ett injusterat system?//Peter
"Tycker inte det ligger på mitt bord att ha den kunskapen när man köper ett system, det borde vara med vid intrimning, men jag kan ha fel ?"
Hej!Men din installatör måste väl förstå att du har ett högtempsystem (80-60) och att höja kurva så den skickar ut 57 °C på framledningen är ingen bra lösning och nu är det ju lätt att vara efterklok men det där skulle din installatör sett att du hade "plattelement".
Och problem med vattenflöde? Mina 190 m var 'torrt' och nu är 188m vattenfyllt.
62 på vv. Troligen stjäl hwg resten ned till 57. Tror inte det gick att koppla om till högtemp system på g3?! Återigen verkar konsumenttjänstelagen vara av intresse. Vänta tills det blir 'kallt' så kommer den inte orka mycket utan tillsats
Jag har försökt säga det till vår installatör men han försöker vrida och peka på andra problem, exempel mitt rörsystem och FTX system som boven menar han. El förbrukningssiffor sista dygnet 39 Kw förbrukning, temperatur på dagen +8 och kväll/morgon +2 "framledling vid +2 = 55 grader"Det som är skumt att det är ungefär samma elförbrukning som här om dagen då det var +8 på dagen och -5 på kvällen.