0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vet inte exakt hur thermia har gjort, men ibland är de där larmen kombinerade larm, det skulle även kunna vara motorskyddet som löst ut, då startar inte kompressorn innan du återställt motorskyddet.Sånt som kan göra att motorskyddet löser är trasig huvudsäkring på en fas eller att energibolaget har haft en trasig säkring i fördelningsskåpet utanför din fastighet.Båda sakerna har drabbat mig under de dryga tio år jag haft min pump.Nibes larm indikerar HP/MS när motorskyddet löser ut.
Kolla om cirkulationspumpen för köldbäraren går. Är kölbärarrröret kallt från borrhålet? (det borde dom ju vara om cirkultionspumpen går) Kanske CP går att tvångssnurra igång med hjälp av en skruvmejsel annars.Har värmepumpen går på eltillsats sedan larmet för nån vecka sen?Vad var det för läcka som lagades? Var?(Om du inte redan gjort det; kolla igenom manaulen så kan du få fler idéer)
Kolla om cirkulationspumpen för köldbäraren går. Är kölbärarrröret kallt från borrhålet? (det borde dom ju vara om cirkultionspumpen går) Kanske CP går att tvångssnurra igång med hjälp av en skruvmejsel annars.