0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Här är denRätta er inte efter värdena eftersom jag jobbar med programet undertiden det är igång.Detta är bara en prototyp,efterhand som jag kommer på nya saket att ha med i programet så fixar jag in dom.
Någon som fått 1-wire räknaren (hobby circuits) att fungera mot Rikards elmätare ?Kopplade in den igår och den räknar 7 counts per puls ca./Jan Olof
Kör ett hemmabygge med deras design mot min elmätare. Kommer inte ihåg antal pulser men tor det var 500/kWh. Loggningen sker sedan med Digitemp, Cacti och RRDToolFunkar kanonbra och differensen efter 6månaders drift är 3kWh (ca 1500missade pulser) på 3030kWh vilket är helt ok./Johan
CiteraKör ett hemmabygge med deras design mot min elmätare. Kommer inte ihåg antal pulser men tor det var 500/kWh. Loggningen sker sedan med Digitemp, Cacti och RRDToolFunkar kanonbra och differensen efter 6månaders drift är 3kWh (ca 1500missade pulser) på 3030kWh vilket är helt ok./JohanFunkar det att logga pulserna med digitemp och en pulsmätare ?? eller fattar jag fel ? kör själv med digitemp och funderar på att skaffa mig en pulsmätare till mitt 1-wire system, vore ju grymt trevligt om man kunde få de att snurra ihop.