Ok, här har det varit en del ordklyverier mm men kontentan av det jag läser ut av denna tråden är att det är helt ok att stänga av mysko elektriska filter och förlita sig på de mekaniska.
Om man raffinerar olja, tränar till pyrotekniker eller jobbar som hemkemist i sitt hus kanske man bör slå på de elektriska filtren.
Det jag skulle vilja tillägga är att någon påpekade att förutom elektrostatiska filter så ger också trådlösa nätverk, mobiltelefoner och mikrovågsugn även diverse strålning mm till sin omgivning, Ja så r det och i övriga världen ser man mycket mer allvarligt på detta än i lilla Sverige, här tystar man gladeligen ner sådana farhågor medan man exempelvis i Frankrike nyligen har infört totalstopp för trådlösa nätverk på dagis samt har bestämmelser som gör att på bland annat skolor ska dylika nätverk inte vara igång när de inte används aktivt.
Försiktghetsprincipen gäller tycker jag, det finns ingen anledning att öka den möjligen farliga påverkan på luften eller strålningen med något jag kan vara utan. 1+1+1 är mer än 1+1.