0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rocas: tror du att det behövs golvvärme i hela huset? Kommer jag få ut något av det? kommer mina golv vara varma,? Enligt vad jag läst på bla. detta forum så finns ingen poäng med att bygga ett passivhus eller nära ett passivhus och sen lägga ner golvvärmeslingor som inte används. Således tänkte jag att man kan köra golvvärme i entrehall och badrum, då kan man köra dessa såpass att golven faktiskt blir varma, sen har man ett vattenmatlat värmebatteri inkopplat till FTX-systemet när inte värmen räcker till.Men hur värmer jag vattnet till varmvattenberedaren, golvvärmen och värmebatteriet på bästa och mest ekonomiska sätt? Carl N: Hade ingen aning om att jordvärme och en mindre LVVP kostade lika, vad jag läst så kostar jordvärme ca 100k, medan LVVP modell mindre ligger runt 60k installerad och klar, men jag kan ha fel.Jag behöver något som klarar att leverera ca 10 000 kwh per år enligt energiberäkning.se det är inkl. VV och värme.LLVP har jag funderat på, då får man leva med att värma VV på el. Kanske är det smartast. Dock är det då lika bra att lägga in elgolvvärme i badrumet.