0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej igen!Ny fråga: Hur kalibrerar man innegivaren så att den visar rätt innetemperatur? Enligt medföljande, mycket kortfattade, beskrivning skall man trycka på upp- och nerpil samtidigt i ca 15 s. Det gjorde jag men jag kunde inte gå ner till mer än ca 20,4 grader, verklig rumstemp var ca 17,5 grader (efter installation). Från början visade den 22 grader, alltså helt fel.Jag avvaktade då ett tag så att rumstempen hade stigit till ca 19 grader och försökte kalibrera givaren igen men det gick ej att komma så långt ner som "verklig" , av mig uppmätt temperatur. Det differerade mellan 3 - 4 grader. Till slut lade jag två kylklabbar på ovan- och undresidan av termostaten och tog bort dem när givaren visade samma temperatur som min referenstermometer, då lagrade jag detta värdet. Men så hät skall man väl inte behöva göra?! Ps. Jag kan garantera att det inte var några 22 grader efter installationen, därför litar jag mer på min "referenstermometer"!
Jag hade just vägt över till att beställa installation av Atrian men vill i så fall ha en innetempgivare som fungerar som CTC:n. Hur har detta fungerat? Är värmen stabil med att bara ställa in önskad temperatur för innegivaren?Anders