Behöver man egentligen rundpumpa ? har man luftning på höjdpunkterna borde det gå att fylla i och lufta sen får man naturligtvis lufta efter nån dag fast har man grejer är det ju enkelt att rundpumpa.
Har rör som går ovanför nivåkärlet så jag kan ej bara fylla på hur som helst. Då måste det trycksättas samtidigt osv. Jag har ju pump nu så jag kan enkelt rundpumpa. Men kan ju börja köra åt ett håll (framåt) och om det fortf. finns lite luft kvar så borde jag kunna fylla på med en blomspruta eller annan anordning som jag plockar ihop, samt med hjälp av kompressor.
Kollektorn har ju stått i evigheter nu så den lär ju vara luftfri. Det jävliga är att nu får jag ner nytt luft istället när jag börjar rundpumpa

Det jag faktiskt skulle kunna göra är att på något sätt trycka i så mycket brine som det bara går genom avluftningarna i toppen. Då fyller man ju upp systemet så gott det bara går och sedan kopplar man på rundpumpningsmaskinen och kör i en timme eller så. Blir det inte luftfritt då, ja då är det ju katastrof.