0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag trodde att kompressorn är kass i min Ecoair. CTC tekniken bytte först ny kompressor(garanti) men felet var backventilen. Om du sruvar(stänger) expansionsventilen och den börja inte larma för hög hetgas larm. Byt först backventilen. Tekniken bytte inte till orginal backventil. Här är bild av den nya: http://www.danfoss.com/Sweden/BusinessAreas/RefrigerationandAirConditioning/Products/Photos/RA/Pressure-and-Temperature-Regulators/Pressure-Regulators/NRD-differential-pressure-regulators/3ba9d86a-3714-49c3-8463-26c8614cb3fd.html
jo jag skruva på den för att hetgas larmet löste ut på pumpen, och nej hade inget vacumställ monterat, och den gav värme helt ok när hetgas larmen gick ofta, och den gav värme sedan jag skruvat på ventilel óch hade som max 117grader. min undran är om kompressorn var kass som teknikern sade hade den gett värme överhuvudtaget då.ska man byta pumpen och lita på att han gjort rätt fesökning, eller ska man betala 2200 en gång till för att nån annan ska kolla reservdelarna skulle gå på 22000+ moms + köldmediat 1400+ typ en dags arbetskostnad, ctc hade kampanj på 107:orna nu för 26000 till ctc partners om de va me moms vet ja ej