0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I ett reklam blad som kommer ut lokalt på orten "LEKSAND" läser jag följande.Enligt miljölagen är det olagligt att installera luftvärmepumpar omman inte är behörig och arbetar för ett swedav-ackrederat företag.Om man bryter mot detta kan man bötfällas ?Naturvårdsverkets bemyndigande att kräva ackreditering av kylföretagen ärfastställt i regeringsförordning 1995:555, förordning om HFC. Naturvårdsverkets bemyndigande gäller den som yrkesmässigthanterar HFC-köldmedium och omfattar därför inte de som privat ämnarinstallera värmepump själv.Kan inte det här räknas som falsk marknadsföring?Det är ju som att en däckbytar firma skulle skriva i en reklamannons att enligt en lag får du inte byta däck på din bil !!« Senaste ändring: idag kl. 12:53:54 av Rickard »
Rickard:Jag vet att du förbehåller dig friheten att redigera och radera inlägg men markera gärna vad du ändrat eller tagit bort.Jag tycker det är en fråga om trovärdighet med att tydliggöra vad man redigerar.Citat från: Hansson skrivet 09 december 2005, 10:14:44I ett reklam blad som kommer ut lokalt på orten "LEKSAND" läser jag följande.Enligt miljölagen är det olagligt att installera luftvärmepumpar omman inte är behörig och arbetar för ett swedav-ackrederat företag.Om man bryter mot detta kan man bötfällas ?Naturvårdsverkets bemyndigande att kräva ackreditering av kylföretagen ärfastställt i regeringsförordning 1995:555, förordning om HFC. Naturvårdsverkets bemyndigande gäller den som yrkesmässigthanterar HFC-köldmedium och omfattar därför inte de som privat ämnarinstallera värmepump själv.Kan inte det här räknas som falsk marknadsföring?Det är ju som att en däckbytar firma skulle skriva i en reklamannons att enligt en lag får du inte byta däck på din bil !!« Senaste ändring: idag kl. 12:53:54 av Rickard »/Johan
Enligt miljölagen är det olagligt att installera luftvärmepumpar omman inte är behörig och arbetar för ett swedac-ackrediterat företag.Om man bryter mot detta kan man bötfällas ?