0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Finns det någon nackdel att köra på eventuellt högre pump hastighet än vad som minst behövs? Förutom att den pumpen kräver några watt mer då. .
Kollar manualen och det finns ju en del ventiler. Ingen ventil med just det namnet i min F750.
Ja det låter rimligt!Då blir jag med ens lite orolig... Turbulensen lär skapa kavitation. Och det är ju mindre bra, ger material erosion. Men detta kan ju variera rätt mycket. Inte säkert att det är ens märkbart.Någon som har någon erfarenhet av skadade växelventiler?
Inte omöjligt att det är just detta som är en del av växelventilsproblemet.
Nu har jag förstått åtminstone när pysljudet sker!Det är när pumpen växlar driftprio, både från vv till värme och tvärtom. Någon som har en idé om vad det är? Hörde som sagt inget sådant när jag körde på läge 2 på cp.