0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man har ju skrivit ett avtal/offert som är godkänd där betalningsvillkor framgår. Nu erbjuds TS en möjlighet att frångå detta genom att betala en del av kostnaden vid leverans av värmepumpen. Det låter väl ändå helt ok? Ser inte varför man ska måla fan på taket då egentligen.
Jag måste nog hålla på företagaren/företaget denna gång. Som avtalet är formulerat och godkänt av bägge parter så fanns två alternativ. Vad som kunde ha framkommit som jag som kund ytterligare hade påpekat att ett datum skall sättas när arbetet skall vara utfört, och om detta inte uppfylls skall ersättning till mig betalas/avdras från installationskostnaden eller att jag får låta en annan utomstående installatör utföra installationen som i sin tur fakturerar den ursprungliga leverantören.Och eftersom borrhålet redan nu har fakturerats och betalats anser jag att alternativ två där pumpen levereras och betalas på leveransdagen är korrekt. Installationen faktureras efter utför arbete.
Jag är böjd att hålla med. Man får en känsla av att de står med vp redan i lager men inte hunnit installera dem och få betalt. Vilket ju är ett jätteproblem för dem, antagligen. Om det är så, så kanske det inte är tillit till dig som är problemet.