0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Står den i drift Auto?
Du har lite hög tempdiff på kalla sidan, kolla smutsfiltret på köldbäraren (brine).Sen är tempdiffen på varma sida lite låg, men detta kanske fixar till sig om köldbärarflödet blir bättre?Men kolla tempdiffen på varma sidan när KB-filtret är rensat, ska helst vara 7-8 °C, ställ ner farten på VB-cirkpumpen annars.Utöver detta bör du kontrollera överhettningsskyddet (om den står i Auto), det sitter bakom panelen på ellådan (nere till vänster), tryck in knappen hårt.
Har du provat att bryta strömmen en stund för att sedan återstarta. Har du gått in i servicemenyn och kollat att det står att tillskottet ska gå in.
Hej! Verkar som växelventilen inte stänger mot vvb.Följ röret upp från cirkulationspumpen så kommer du till växelventilen(trångt) och dra i spaken några gånger.
Växelventilen är bytt för 3 dagar sedan men det hjälpte inte.
Okej! Då har ni gjort rent smutsfilter på värmesidan med eller?
Vid vilket värde ska tillskottet gå in? Ska det gå in vid låt säga 760 så kommer tillskottet att gå in och "jobba" bort underskottet tills det når det inställda värdet (760) sedan låter datorn pumpen försöka utan tillskott. Orkar inte pumpen sjunker gradminuterna och tillskottet går åter in och jobbar ner till 760 för att sedan slås av. Tillskottet hjälper aldrig till under inställt värde och orkar inte pumpen riktig med kommer du att hela tiden få ett underskott som ligger i närheten av "tillskottsvärdet" (760 i exemplet). Det är inte det som har hänt?
Jajamen, även filtret på värmesidan är rengjort.