Intressant.. jag har också avverkat två Zibro sen i somras. Men du har fått reklamationspapper på 3 minuter! Det var som tusan - jag har fått fylla i deras självkontrollsformulär med några temp-tid-data, felbeskrivning och uppgift om vem som installerat pumpen (helst med kvitto). Inget av mina fel kunde tolkas som gasbrist har jag förstått efter vad jag lärt mig i detta utmärkta forum. Morgonen efter mina mejl till Danmark har jag fått mina reklamationspapper. Åkt och bytt hos Jula, bara lite jobb innan att montera ner den gamla.. och sedan montera upp den nya..
Det är liten sannolikhet för det som hänt dig och mig - men den finns tydligen. Du har fått gasbrist, jag har fått två pumpar med andra fel. Att skicka ut en kyltekniker (skriv inte "gubbe" i detta forum).. skulle kosta betydligt mer än att låta rubbet åka till Danmark för undersökning. Jobbet att montera och demontera gör ju vi själva. Miljön.. ja så länge ett alternativ är så mycket billigare så blir det svårt att inte välja detta. Man är väl inte tillräckligt miljömedveten.
Så Jula i Skara har en Outlet för garantireparerade Zibro-pumpar.. intressant..