0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
:-\Hej, jag har sedan 3 dagar fått en LP installerad.Bor 3,5 mil NO om Stockholm, fn +4 grader ute.Fråga 1: Vad har modellen för COP-värde ?Pansonic presenter ju 4,3 för sin E9DKE-modell som är i samma prisklass.Fråga 2: Om utetempen sjunker rysligt, ned till -25, försöker LP dåatt pressa ur värme eller stänger den av sig själv om det in går att få ut nån värme,eller skall jag stänga av den ?
Hej ,jag har samma pump.Fujitsu uppger att pumpen har värmefaktor 4,4 närmare bestämt 4,39 när jag läser i faktabladet.Säljaren sade att värmefaktor var samma som cop,men jag vet inte säkert om det är så.Tyvärr så var det inte samma pump som var med i R&rön testet.Så det finns ju inget svart på vitt.Ang fråga 2:Värmepumpen pressar ur sig det som går,den slår mao inte av sig,, men när jag frågade så ska man helst inte köra pumpen under -15,det gäller många av de pumpar jag hört på ,även om vissa uppger ner till -25 så är det inte bra för pumpen under -15.Jag är helnöjd än så länge,jag har haft neråt -15 och det har blåst varmt och gott ur innedelen.Så värme finns det i den, även om det sjunker under -15. Mvh Mats
Då har min försäljare farit med osanning,Det skulle vara en annan modell.Men vad gör dom inte för att sälja .Försäljaren påstod att den testade pumpen inte hade värmeslinga i kompressorn.Jag får väl korsförhöra honom . / Mats