Jag kan inte Nordic Airs prylar så jag vet inte om de kopplas till din bef lilla panna eller om du ska byta allt och sätta in en ny innedel. CTC:s och Nibes alternativ där du vill behålla din bef panna innebär endast att värme till radiatorern kommer att ske. Du har ju en helt separat elvarmvattenberedare som inte är ihopkopplad med pannan. Värmesystemet är således helt separerat från varmvattensystemet i din bef installation. Det absolut största kostanden är ju uppvärmningen av huset medan varmvatten står för en mindre del. Jag skulle ändå överväga i ditt fall att göra en installation som ger dig varmvatten via värmepumpne också, när du ändå investerar. Säg att du förbrukar varmvatten för 5000 per år så tjänar du in den extra kostanden med tiden. Det torde kräva att du kastar ut din bef panna och vvb och sätter in en ny innemodul, tex CTC:s EcoEl eller Nibes VVM 240, eller annat alternativ. Alla stora fabrikat har luft/vatten värempump med en innedel (CTC, Nibe, IVT, Autoterm, Carrier, Thermia, Steibel Eltron, Veissman, Euronom osv) och som jag har förstått det så är alla ganska bra och beprövade. Be en installatör ge dig olika alternativ: behålla bef utrustning eller köpa helt ny. Då är det enklare att räkna på saken.