0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dagens laptops är minst lika bra som stationära och oftast tystare
Min erfarenhet av bärbara datorer är fruktansvärt dålig.Dels är bildskärmarna för små, men främst är prestandan alltid mycket sämre än i en stationär, i vart fall på de 5 bärbara jag haft, oavsett prisklass.Dottern har en MACbook som hon är nöjd med, men den har jag aldrig provkört.Man kan väl säga att jag blivit allergisk mot bärbara datorer av flera anledningar.Om TS har samma problem som mig med bärbara datorer är det inget bra råd... Det är mitt HP-tips inte heller, om han nu absolut vill bygga en dator, men ändå.
Måste klargöra att jag är allt annat än expert på linux men jag tycker det är kul att labba med och att det är gratis gör ju inget :-)ChromeOS har jag inte testat och läst mycket om än och Android har jag bara sett i mobiler, surfplattor och mediaspelare än och inte i en PC.Är du nyfiken på Linux Mint eller ubuntu (rekommenderar mint) är det bara att ladda ner, bränna på cd, stoppa cd i dator och boota från cd. Då kan du testa operativet live utan att installera nånting .MvhSnuppesno