0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad som är lite intressant i sammanhanget är vad du ska använda datorn till.Ska du spela spel tex? Vad har du för budget?
Har en Shuttle Barebone XS 35V3 som htpc och den är tyst alltså helt tyst ingen fläkt ssd disk knäpptyst och den duger bra om man bara ska surfa eller liknande jag kör win7 på den för varför skulle jag välja 8an.
Om du tankar hem filmerna i rätt format är det bara att dra dem till iTunes och sedan spela upp dem via Apple-TV:n direkt på TV:n.Annars funkar Handbrake väldigt bra för att koda om till lämpligt format.apple kostar kanske lite mera initialt, men jag är övertygad om att man tjänar in det i längden. Senaste OS:et är t ex gratis, en inte liten utgift för windowsfolket.Min MacBook Pro är från 2008, frugans "nya" iMac är från 2007, och hennes MacBook Pro är en likadan 15" från 2008 som jag har.Jag vet inte vad för hårdvara du saknar, kan inte säga att jag direkt saknat nåt. Jag har några program (insprutstuning till hobbybilen) som bara finns för windows, och det kör jag i win 7 i VMware Fusion, men skulle lika gärna kunna köra det under VirtualBox med win 7.