0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Men det är begränsat med hårdvaror till apple, därför har jag stannat med linux i min htpc och windows i min gamerdator.
Att windows segar ner sig med tiden slutade dom väl med redan på win vistas tid nu går dom ju klockrent sen flera år.
Det beror på hur man använder datorn. Mina svärföräldrar har kört samma Win7-installation i flera år utan problem. Min pappa brukar få installera om sin varje halvår för att det börjar ta mer än 10 minuter att starta den.
Skall man köpa en dator för vanligt surfande och lite redovisningsjobb spelar det nog inte så stor roll hur stort utbudet av extra hårdvara är. Just möjligheten att bygga ut och uppgradera brukar vara ett vanligt försäljningsargument, men i praktiken är det inte speciellt många som byter mer än nån hårddisk och kanske minne i datorn.Sen har väl det mesta man vill koppla in nu för tiden USB eller Blåtand/WiFi, och funkar lika bra oavsett vilken dator man har...
OK, Linux Mint låter ju trevligt, men är det inte Googles utveckling av ChromeOS (ett annat alternativ) och Android som verkligen gjort linux lättanvänt?Vad är nackdelarna jfrt med t.ex Mint eller Ubuntu?