0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På en modern bil går ac under 5 grader men inte på en Skoda
Jo men det beror på det att du har snålvarianten på AC i din bil Den måste du ha på för att bilen överhuvudtaget ens ska bli jummen på vintern, du startar ett element som sitter i bilen med det momentet Är inte AC:n du egentligen startar
Fattar inte
Du har så rätt angående värmen... Den gamla mazdan blev varm efter 2 km, golfen blir varm efter >10km. Så det är nästan en webasto då?Då vet man det.
Jag gillar Skoda tycker det är en helt ok bil
Varför byta köldmedia?Det är aldrig bytt i någon av mina Avensis och AC:n funkar oklanderligt i båda (ta i trä...).
Som vanligt när det gäller kompressorer så litar jag inte på reparatörerna, hur har de konstaterat att den var trasig?Mitt råd är att du väntar tills det blir varmt ute för att själv se om den fungerar, vintertid är det svårt eller omöjligt att få den att kyla om du inte testar den inomhus alltså.
På mina två moderna bilar kan man slå på ac'n när som helst, men om det är kallare än några plusgrader (4 på ena bilen) så går inte kompressorn igång. Dock är det inget som indikerar att den inte går, utan ac-symbolen tänds som vanligt. Man får lyssna noga på motorvarvet och/eller känna på rören för att veta om den startar eller inte.
De vet jag faktiskt inte, de hade ett erbjudande på ac service och killen jag pratade med tidigare sa just byte av köldmedia, men han kan ju nog ha menat påfyllning också.De ringde aldrig tillbaka, får höra med dem på måndag å fråga vad de riktigt menar.Allt frugan fick veta var att de inte kunde utföra service p.g.a att reparatören inte fått igång ac med knappen, men på listan med fel de hittat på bilen står det klart och tydligt att kompressorn är trasig och ett fett prisförlag för byte.Blir intressant att höra hur de felsökt när reparatören tydligen bara provat starta med knappen! Skall gå ut och kolla bilen nu å se vad som står på. Ska kolla påfyllnadsnipplarna för säkerhets skull och se om nån varit där å schabblat....
'Vänta...Är det nyare än 2010 får du 5000sek, knappast värt att lyfta på huven ens
Nää -06 son tur är!
Ja slåpå knappen ja men AC:n är väl inte igång förrän kompressorn går eller är det jag som inte begriper detta med kyl och tjafs här (e fullt möjligt)