0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Pumpen är inställd på 24 grader och nu när det är ca 0 grader ute lyckas pumpen bara hålla 21 grader i det rum den är placerad i! Jag tycker detta är mycket dåligt och är grymt besviken. Fläkten är inställd på läge 4. Huset är på 125 kvm. Enda gången pumpen fungerar ok är vid temperaturer över 5 grader. Är det bara att acceptera så här dålig pump eller kan man klaga hos försäljaren?
Att jag sedan slängde in ett antal 1000-lappar extra för isolering är ju en annan sak....(600 mm vind, 380 mm snedvägg, och 240 mm yttervägg + superenergiglas med argonfyllning + silverbeklädnad)Så det kan skilja från hus till hus..HälsTomas
Det slängs dessvärre ur sig för fort om gasmängder, reklamation e.t.c....Hur ser planlösningen ut?Fönstertyp?Antal fönster?Isolering?Grund?ALLA hus är olika.Mitt är på 230 m2, och jag har inga el-element igång på ö-våning innan temp går ner till - 15-16 gr. C.För övrigt kan tilläggas att elbehovet för värme + v.v. ligger på ca 4500 kW / år med bergsvärmepump. Att jag sedan slängde in ett antal 1000-lappar extra för isolering är ju en annan sak....(600 mm vind, 380 mm snedvägg, och 240 mm yttervägg + superenergiglas med argonfyllning + silverbeklädnad)Så det kan skilja från hus till hus..HälsTomas
Priserna var skrattretande låga....ett 11*13 K=1.1 kostar ca 2500:- , och ett med K=0.5 ca 3000:-