0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ska kanske vara med _ mellanhttp://127.0.0.1/check_install.phpÄr du inloggad som admin så står det längst nere "administration"
You should also take a look at the file /etc/resolv.confand check it has a nameserver entry (probably pointing at your default gateway).Something like this:nameserver 192.168.2.1cat /etc/resolv.conf
Enligt anvisningarna så står det:Om värdet inte stämmer så ska jag addera den rätta står det.De två som fanns där, var mig helt okända så den första raderade jag och ersatte med det värde som jag fann användbart. (med det värdet kommer jag in med Putty)Nu står det att jag ska addera det rätta värdet.. men jag tog bort och ersatte.Vad det gamla var, har jag ingen aning om.Så... har jag gjort fel? Varför två namnservrar? Och ifall jag nu skulle ha adderat... varför tre?
Jag har bara IPt till min router i resolv.conf (192.168.1.1), min router har i sin tur kontakt med en "riktig" namnserver.
Ja jag vill enbart testa att det fungerar och ville använda 192.168.1.148 som är dess fasta ip.Nu verkar allt fungera tydligen på testbordet. (inte där anläggningen finns)Nästa steg är installera den i fritidshuset med dess router till veckan.
Kan vara klokt med fast ip i stugan, så är du helt säker på att komma åt den hela tiden.Kör du Linux eller Windows i stugan?
Windows!Men kan sätta igång en Linux-dator om det ska vara bättre.
Sen behöver du ett sätt att logga in på datorn via internet, så du behöver ställa in ip-forward i routern och sen behöver du en dyndns tjänst (om du inte har fast ipnummer).
Problemet med routern från NET1 är att det inte finns någon manual (eller jag har ingen, och NET1 är inte till hjälp)Så jag funderar på att använda DMZ och med hjälp av det komma in utifrån till en annan router som jag då använder för ThermIQ.