0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!2 grejer jag reagerar på: 1. Radtemp är 28 men tanktemp är 53, den borde kunna shunta fram lite varmare vatten tycker jag, men något kanske begränsar detta?2. Strömbegränsad 16A, ärvärde 19A och status strömbegränsad.Elpatron kommer inte gå in så länge som den känner av att strömmen är högre än 16A, du måste kolla upp vad som drar så mycket ström?Och kolla även upp om du verkligen har 16A huvudsäkringar?
Hallå, gott folk. Jag är en nybliven husägare tillika total novis vad gäller det här med uppvärmning.Förra ägaren satte in en luft/vatten-värmepump av märket Sanyo CO2 Eco.Nu har det gått och bilvit lite sådär halvkallt, runt -16 vilket är lägre än pumpens verkningsgrad(som jag har förstått det). Och elementen här hemma är kalla.Jag misstänker ju här att elpatronen ska göra sin magi. Jag tittade på pannan och kom fram till att "max-effekten" på patronen var på 7.5 kw. Men när jag tittade på själva status-sidan på pumpen så står det 0 kw.Innebär detta att den ännu ej tycker att det är dags att kicka in el-värme, eller har jag tolkat den helt galet?Hur går jag till väga för att få den att gå över på el-drift. Det är just nu 16.5 grader inomhus, så det börjar ju bli lite väl burrigt Bilder från menyerna finns här: http://postimg.org/gallery/1bs94qg2/721c370a/