0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi har ca 155m2, helt ny konverterat från direkt el, bara radiatorer.Vet inte när HGW-startar/ slutar, men vad jag kan se så är den -alltid- igång när kompressorn gör värme, men jag tittar såklart inte hela tiden (om jag tolkar loggen rätt, så är det så det fungerar också).Titta själv på http://sirius98144.zapto.org/Logga in med demo:demo och gå in på "Rådata".
Om du även klickar fram "varmvattenprod" ser du att den 4.12 kl 21:50 samt den 3.12 kl 21:37 gjorde den en "delvis" vv körning.
Herrejösses nu blev man ju ännu mera förvirrad! /Christer
Jo jag såg dom, men förstår inte riktigt varför den körde dom. Vid den första så duschade grabben och vid den andra så duschade frugan, men den kör långt ifrån alla gånger vi duschar. Det kändes dessutom som om det tog längre tid att få upp vattentempen via "vanlig" körning än via HGW körningen och vattentempen var inte speciellt låg heller - eller?Well, jag ska inte börja trixa med inställnigarna än, håller fortf på o justera radiatorerna.
Jag har fått in 2 offerter från Thermia-åf:s och en av dem offererar mig en Optimum G3 och en vanlig Diplomat, båda säljarna säger att mellanmodellen Diplomat Optimum inte är värd pengarna den kostar extra.G3:an kostar ju ännu mera 17-19 000:- men jag är inte främmande för att pynta den summan om jag vet att den levererar och passar i mitt hus.Nu till frågan och den är: Jag kan med stor säkerhet kan säga att fl-temperaturen i princip aldrig kommer att överstiga 50°, möjligen om det blir -28-30° så kanske jag skulle behöva 52-53° om jag är lat och inte orkar tända i Conturan. Om inte HGW bidrar speciellt mycket har jag ju köpt mig en Diplomat Optimum på ett sätt som är ännu mindre prisvärt eftersom en G3:a som i princip aldrig slår igång HGW:n blir en Diplomat Optimum./Christer
Var det en onormal "lång" dusch?
Men idag och igår har du väl inte på HGW?
För 19000 skulle inte jag ha valt den, men för 10000 till. Cp drar ju betydligt mindre än en vanlig diplomat med. När jag köpte ville de ha 7500 / nyare maskin så jag tog en danfoss istället