0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Spänningsvakt? Har ni väldigt ostadig elnät där du bor? Och kalkfilter? Har ni inte kommunalt vatten?Varför sanera och ta bort oljetanken? Gör den någon skada där den ligger?Om man kollar nätpriser för EcoZenith i250 och EcoAir 408 så ligger dom tillsammans på ca 80 kkr. Installation borde inte kosta mer än max 20-25 kkr, och sen drar man ROT-avdrag (hälften av 25% som är schablon för arbetskostnad) och landar på knappt 90 kkr. AVTs 140 kkr, var det före ROT?
...att dom tog ett helhetsansvar för hela installationen vilket han menade på att många andra firmor inte gör dvs tar in tredjepart för t.ex el osv.
HejJag hade också besök av en försäljare från AVT, efter att jag lämnat en intresseanmälan på CTC's websajt. Vi fick en prismässigt liknande offert med samma säljsnack, men här behövs då ingen sanering eller fyllnad med sand efter oljetank. Vi tänker i alla fall ta in fler offerter från fler firmor, för min del känns det även tryggare med en lokal firma med lokala resurser, säljsnacket till trots./J
Verkar vara nåt som går igen, fick även jag offert från dem och den var dyrare efter ROT än vad någon av de andra var före ROT. Sen hade de en lång lista på extrasaker de installerade men jag vet inte om det är nödvändigt (tex tryckstötsdämpare??). Sen ville de hellre att jag skulle installera luft-vatten-pump istället för bergvärme som jag angivit i min intresseanmälan. Passar inte med L/V på min lilla radhustomt...Dessutom kom säljaren 50 minuter efter överenskommen tid.Jag kände att säljaren inte lyssnade på det jag ville ha utan istället ville prångla på mig deras egna lösning utan att ha särskilt bra argument.Mitt råd är att ta in flera offerter och sen bestämma dig för den som känns bäst både pris-, person- och teknikmässigt.