Hej!
Har precis byggt nytt hus, inflyttad sedan maj i år. Huset är ett 1,5 plans på 185m², ca 100 botten & 85 uppe, golvvärme nere & radiatorer uppe. Till detta har jag en F750 för vatten & värme. Kan tillägga att huset ligger i NV-Skåne.
Nu när det börjat bli kallat (runt nollan) märker jag att allt står nog inte rätt till när det gäller inställningar.
Först och främst låter vp som ett mindra flygplan när kompressorn går och det är inte säraskilt kul, det stör nattsömnen då vp är placerad rakt under sovrummet på ovanvåningen. (Det är mitt ena dilemma!)
Mitt andra problem är att jag skulle vilja få ett litet hum om vilka någerlunda inställningar man skall ha för att uppnå jämn värme i huset. Vill gärna ha ca 20-21 grader. Förhoppningsvis kommer kompressorna att gå jämnare och det kommer att avfrosta mindre.
Allt i från hastigheter till kurvor önskas tack. Nu förstår jag att detta kommer väl att spreta som 17 då vi alla tycker olika men man kan kanske hitta en röd tråd i det hela - så alla förslag mottages tacksamt!
.
Kan ju tillägga att jag är absolut ingen vvs:are (läs praktisk kille) när det gäller sådant här men ändra inställningar på pannan kan jag allt klara av.....
/Peter