Köpte en Panasonic E9 Feb 2012 av Citcop som funkade hyfsat en månad men som tappade effekt ganska fort.
Felanmälde den i Jan 2013 och efter "rimlig" tid kom Installatören ut.
Han konstaterade läckage och låg nivå av köldmedia - tätade den och fyllde på köldmedia. Körde den ca 5dgr i våras därefter...
I början av hösten upprepar sig allt igen - påtagligt taskig effekt på exakt samma sätt som tidigare - så jag:
* Felanmälde 25 Sept till Citcops service ( =Electrolux ) - fick loggnummer
* Inget händer - ringde 3 okt och påminde E- de skall "påminna Installatören"
* Inget händer - ringde 11 okt och påminde E - de skall "påminna Installatören"
* Inget händer - ringde 18 okt ringer Installatören som är/varit på sem "skall kolla nästa vecka det är fullt upp nu "
* Inget händer - ringde 24 okt ringer - "skall kolla nästa vecka"
* Inget händer - ringde 6 nov ringer Installatören "skall kolla nästa vecka" och ÄR MKT BESVÄRAD
* Inget händer - ringer 13 Nov Ciptcop och talar med N.N som lovar att se till att det tas om hand och åtgärdas - ber om ursäkt, han får loggnummer
* Inget händer - ringer 21 Nov Ciptcop och talar med N.N som lovar att återkomma inom 30-45min och personligen se till att det tas om hand och åtgärdas, får loggnummer igen
* Inget händer - 25 Nov , -15C i förrgår natt ( har vatten i huset ) , beställer en Mitsubishi FH35 av annan leveranör och vill efter 5 Ciptcop/Toshiba LV -pumpar Inte ha med dem att göra ( eller Installatören ) !!
Jag kan förstå att saker blir fel men detta fall har man fått många chanser att rätta till sin usla service - helt enkelt ett noll Intresse !