Hej!
Jag har en Panasonic NE9JKE i garaget som tidigare har fungerat bra. Jag har flyttat och pumpen flyttades till det nya garaget idag.
Dock uppstod ett problem, den ger knappt nån värme alls och vi vet inte riktig varför. Vi flyttade en exakt likadan pump (lika gammal osv) till nya huset i somras och den fungerar felfritt än, värmer som bara den, så jag litar på att installatören vet vad han håller på med.
Symptomen är att utedelen verkar gå i full fart hela tiden, men inne kommer det knappt nån värme. Ibland kommer en liten värmestöt men den varar inte längre än kanske 10-15 sek sen börjar luften kännas kallare igen och en kort stund senare slutar fläkten i innedelen blåsa medans det fortfarende är full fart där ute. Samma sak upprepar sig hela tiden oavsett temperaturen. 0-gradigt ute just nu, 10 grader inne i garaget, innedelen på värmeläge och 20 grader (har testat allt mellan 16-26 grader men det blir ingen skillnad).
Det märkliga med det hela är att det grova röret är så varm så det knappt går att ta i det, så man tycker ju att värme finns där. Men ändå kommer det inte in. Det lilla röret är kallt.
Edit: Kan lägga till att allt bara fortsätter och går, inga felkoder uppstår.
En sak som vi funderar på är om rören kanske blev lite väl korta nu, vi kortade in dom ca 120 cm från vad dom var tidigare och den nya längden blev ca 150-160 cm inkl stumpen som kommer från innedelen.
Alla teorier är välkomna, jag vill få värme i garaget