Installationsmanual är trevligt
Ah. det schemat har jag på sidan 12 i installationshandlendningen som jag nu hittade. Där syns det tydligt att den sitter rätt.
Hans
Hmm vänta lite..? ska filtret sitta innan på returen
innan värmeväxlaren som sitter inne i kombimodulen 200 A/W inne i grovköket? Eller menade du att växlaren är detsamma som värmepumpen som står på utsidan av huset?
Det där partikelfiltret sitter precis innan röret går ut till utsidan och värmepumpen vill säga, så allt innan det går ju ofiltrerat över värmeväxlaren (vilket jag verkar ha problem med just nu och har manuellt motionerat idag. Får se om systemet fortfarande börjar jobba på att hålla 56 grader i varmvattnet, trots att stop ska vara 52, och 50 grader ut i elementen samtidigt, eller om den börjar jobba normalt nu).
Ska nog ta mig lite förebyggande aktivitet och göra rent partikelfiltret ikväll. Var ingen som direkt sa till mig att göra det oftare i början när pumpen var nyinstallerad, utan har gjort det vår och höst. Kanske bra om man gör det lite mer ofta, men risken är att det är mycket skit i ledningarna just nu alltså?