0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har 35cm mellan tak och underkant på min maskin, skulle inte vilja ha den närmare taket..Vardagsrumsväggen rakt fram från öppningen till hallen bakom garderobsväggen i sovrummet är kanske ett alternativ om inte soffan är precis i den hörnan..
Skippa Mitsubishi och häng upp en bra Panasonic pump istället. Jag upplever fortfarande att ME pumparna fortfarande marknadsförs med att dom har lågt db på innedelen men dom talar aldrig om hur mycket luft som dom drar runt. Panasonic VE09 pumpar runt 450 kubik i timmen med 24 db i ljud mot ME:s fjuttiga 230 kubik. VE09 lämnar 3,4 kw värme konstant åven vid avfrostning vid 25 minus. Unna dig en bra pump men skippa Mitubishi för allt i världen
Själv har jag 14 meter till närmaste sovrum och Luftpumpen, jag kör alltid vingarna rakt ut för att skicka iväg värmen så långt ifrån pumpen som möjligt, därför tror jag inte att du får problem att få in värmen i sovrummet om du placerar den i vardagsrummet.. Men jag skulle kanske ändå överväga att sätta den ovanför fönstret Jag skulle garanterat satsat på en LVVP istället, om du inte bor i Kalix!!Ser inget radiator i hallen