0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Ja dom vill nog bara jävlas med dig hade det varit nån ordning hade dom suttit på ett cafe och ätit munkar och låtit trafiken sköta sig själv
Ja joka Bilbältet har jag också åkt på.. Mitt fel jag slarva,,Körtiderna för dig som yrkes chaffis,,, är ett bransch problem som uppkommit av det många sysslade med innan det blev digitalt. fusket med gamla färdskrivarbladen , chaffisar som legat på vägen mer en 24 timmar.. klart dom stramar upp regelverket och blir hårdare. 24 meter och 30 ton med chaffis som är lika allert som om han/hon tömt en 75a.visst är det surt att behöva bli av med körkortet för 40 min,,men joka, regel är en regel oavsett om det är hastighet körtid alkoholpåverkan som gäller för att få behålla körkortet,så ser jag på det ,, och jag försöker verkligen sköta min framfart i trafiken då jag också är toook beroende av bilarna i tjänst ,cc
Det är lättförtjänta pengar.Polisen är inte intresserad av att rädda liv, bara att få en hög uppklarningsprocent, och det får dom när dom jagar Anderssons för fortkörning.
Men ibland sitter man ju i sina egna tankar lixom och det bara händer att man kör 6km/h för fort.
Det finns alltså en skillnad i vad folk uppfattar som OK lagar, och vad de är mer tveksamma till och i en del fall t.ex. inte vill ha.Att bara acceptera vilka dumheter som helst är farligt.
Visserligen men den förklaringen håller inte, jag hann passera min skylt och när jag kom på mig själv var det för sent.Sen tror jag dom har viss överseende, kör du 5km för fort så åker du nog inte dit. Men dom måste ju sätta gränsen nånstans. Vet inte hur fartkamerorna är inställda dock.
Om det är mig du menar har jag INTE haft någon åsikt om vart gränsen ska dras för det är en helt annan fråga. Det jag säger är att, om man kar gått över "gränsen" medvetet eller omedvetet ska man ta sitt ansvar och inte försöka slingra sig undan.