0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Risken är väl mest att det kan bli ännu dyrare om han förlorar, och den risken finns väl antar jag.
Nej, den risken finns inte...Det är en dålig "myt" samt ett hot från poliserna efter vägarna.Man har den rättshjälpen i försäkringarna, även i trafikförsäkringen tror jag...Det är till för att man inte ska behöva skriva på böteslappen direkt vid vägarna utan att ha rätt till tid att tänka igenom vad som är rätt/fel ang boten.Med tid att fundera kan man ju kanske även komma på att polisen hade rätt och sen bara skriver på.Polisen är än en gång inga domare utan bara sändebud som inte alltid tolkar och kan lagen till 100%Men iaf, kan ju vara kul att prova iaf men en lagom trovärdig motivering
What ??, försäkringar är något du måste teckna, och inga normala försäkringar tror jag inkluderar rättshjälp mot brottsbalken, där emot har han rätt till att vi andra som sköter oss skall betala en advokat åt han, hamnar väl på 10 tusen i kostnad, som vi andra för stå för.
Dock är det nog så att systemet klassas så säkert att han kommer bli dömt för fortkörningen, risken är då beroende på vad det är för hastighet på detta stället att åklagaren kanske yrkar på indraget körkort också.
Det finns inget system som automatiskt jämför bilden med alla körkortsbilder. Om åkeriet står som ägare till fordonet så har nån där fått frågan om vem som körde vid det aktuella tillfället.
För övrigt håller jag med om att man skall betala för sina misstag. Hur många tycker att det här är ett bra sätt att använda skattepengar på?http://www.metro.se/nyheter/susannes-fall-kan-skarpa-beviskraven/EVHmjg!2RtBOIYsrDI/Om mamman och dottern som hade talat om från början vem som körde så hade jag sluppit bekosta rättstvist som på fyra år har passerat högsta domstolen två gånger. Allt bara för att nån vägrar ta eget ansvar.
Det finns inget system som automatiskt jämför bilden med alla körkortsbilder. Om åkeriet står som ägare till fordonet så har nån där fått frågan om vem som körde vid det aktuella tillfället.För övrigt håller jag med om att man skall betala för sina misstag. Hur många tycker att det här är ett bra sätt att använda skattepengar på?http://www.metro.se/nyheter/susannes-fall-kan-skarpa-beviskraven/EVHmjg!2RtBOIYsrDI/Om mamman och dottern som hade talat om från början vem som körde så hade jag sluppit bekosta rättstvist som på fyra år har passerat högsta domstolen två gånger. Allt bara för att nån vägrar ta eget ansvar.