Hej
Ett tag sen.
Har ett gammalt larm som ligger, Framledningsgivare, men det lyser grönt på lampan, så jag tror den är kvar sen jag
mekade med den vid dockningen. Har inte haft tid att sätta mig in i alla funktioner på pumpen. Har i alla fall en vedpanna från Värmebaronen, den lilla 30kW pannan, inkl 3st 500L acctankar. Reglerutrustningen ut på rad sitter i VP tanken och
det enda som styr laddning till VP tanken är två termostat i serie, en på laddröret till acc tankarna och en i topp på VP tanken. Har dockat på sol uttagen i VP tanken. Nackdelen med detta system är att jag inte kan tömma acc tankarna, utan bara ner till nedre gräns för VP start, om jag har den igång. Får nog göra om detta i framtiden, med två separata reglersystem och skifta när jag eldar, jag har ju bara en laddomat med bimetaller, så den har jag ingen nytta av vid styrning. Ser på displayen att total drifttid är 44034 och VP drift är 20534, säger mig inte så mycket om det är bra eller dåligt, den är väl behovsstyrd när det gäller effekten kan jag tro.
Ett par luftvärmepumpar av senaste modell och en vanlig VV beredare inkl min braskamin vore enklare, men grejerna satt här innan jag kom hit. GOD JUL
Harry