Man häpnar över hur folk är, kvinnan som ägde huset före oss kunde inte få dit hantverkare för hon betalade aldrig, pelletsen betalade hon inte heller, jag reagerade på att dom pelletsäckar som fanns kvar kom från dalarna trots att det finns en pelletsfabrik 10 minuter bort..
Fick veta igår att en av hyresgästerna fick köpa in pelletsen annars hade dom ingen värme.

Igår sa även hyresgästen att hon inte hade någon frys, gick upp för att åtminstone se vad som var trasigt men det fanns ingen frys överhuvudet taget, hade aldrig funnits..
Hyresgästen sa att hon hade kontrollerat om fastighetsägaren inte var skyldiga att tillhandaha en frys och det var dom tydligen inte, jag har också för mig att jag läst det någonstans, struntsamma det är 2013 och då är det självklart med frys... Nu har vi i alla fall beställt en fullstor kyl/frys, hyrt in en kille som river underskåpet för att få in en betydligt större vitvara.. Vi ska riva ur ALLT nästa gång lägenheten är ledig och då är det bara skicka kyl/frysen på tippen, den är något smalare än dagens standard men hyresgästen måste trivas tills dess..
Jag blir mest förbannad att man behandlar hyresgäster så dåligt, dom 2 tidigare ägarna har plockat ut ett antal miljoner i vinst men aldrig återinvesterat pengarna i huset, framförallt gubben.. trots det har hyresgästerna försökt hålla det så i så gott skick det bara gick..
Man kan tjäna pengar på ett hus på flera sätt än bara hyresintäkterna, det är det vi satsar på, återinvestera varenda öre och mer där till, tills huset är i toppskick..
Har hört mer, men jag måste kontrollera att det stämmer först innan jag skriver något om det, och det finns andra saker att skriva om också, men hur tråkigt är det inte att läsa kilometerlånga inlägg..
Hur som helst, Hur dåliga fastighetsägare vi än kommer vara så kan vi aldrig vara sämre än dom tidigare ägarna..
Nu ska jag somna för imorgon blir det paris,vi får se om jag vågar mig upp i tornet, har blivit försiktigare för höjder med åldern men är ändå inte det minsta rädd för att dö, märkligt..
Jag kanske bara är rädd för att skada mig, men det behöver jag inte oroa mig för om jag faller ner från Eiffeltornet
Man känner också att dom välkomnar oss då vi kommer till fastigheten..
"Jag har den här tråden lite för att minnas hur allt gått till i huset"