0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du testat att köra den på max, kan det inte vara så att den inte behöver blåsa på nu..
Jeg har brukt en vanlig vindmåler på min Coolix. Eksempel:http://www.ebay.com/itm/NEW-DIGITAL-HANDHELD-WIND-SPEED-METER-ANEMOMETER-/271158213027?pt=US_Weather_Meters&hash=item3f2249f9a3Målte så nær åpning som mulig over 10 punkter. Lavest luftstrøm på sidene og midt på. Mener å huske på laveste hastighet var luftstrøm i snitt 1,8 m/s, mellom 1,4 og 2,0 som yttergrenser. Med arealet på utløpet multiplisert med lufthastighet fikk jeg volumstrøm. Jeg målte 15% lavere luftstrøm enn oppgitt i spesifikasjon, men +/- 15% feilmargin må en regne med.
Har nu fått min mätare som jag köpte på ebay och mätt, 10.7 mph är det vid högsta fläkt och c:a 30 cm från värmepumpen.Det betyder 139.61 m³/h tror jag, detta är väldigt lågt antar jag eller har jag mätt fel?
Du må måle så nær uløpet som mulig. Hastigheten reduseres med nær kvadrat av avstanden. Dvs, 15 cm fra har du kanskje 139 x 4 = 520.Hvilket areal har du regnet på, som har 10,7 mph?