Du behöver ingen karm sätt in dörr karmen och putsa mot den och smygen också eller skulle du inte ha dörr 
Nja, eftersom hålet kommer att bli 90x196 i en betongvägg med en betongplatta som tak tänkte jag ta det säkra före det osäkra och sätta 2"x8" som karm.
Jag kommer först att finjustera hålet, putsa upp det, sätta en 2"x8" längst upp på tvären som jag sätter fast med några pinnexpander, sen ska jag ta en 2"x8" på vardera sida för att stötta upp överligggaren, de ska stå på en teflonklack som är 10mm tjock och jag tänkte även dra i några pinnexpander i dem oxå för att få så bra bärighet i dem som möjligt.
Jag kanske överdriver men bättre att ta det säkra före det osäkra, därav vill jag även ha väggen lite bärande då den kommer cirka 15cm till vänster om den nya gluggen.
Ska inte ha dörr där, blir en öppning som går från garaget och in till ett "nytt" rum där jag ska ha arbetsbänken, kompressorn och sådant tjafs.
Då kan jag ha bilen i garaget och ändå plats för att stå att greja med småsaker.