Antal personer som röstat: 86
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nja, om du har flera hyresgäster i huset kan du se vem som förbrukar hur mycket värme. Hyresgästerna ska ju bara betala för den värmen som de verkligen förbrukar.
Lägenheterna drar olika mycket värme beroende på var i huset de ligger. En hörnlägenhet högst upp drar mer värme än en likadan lägenhet som är omgiven av andra lägenheter. Grundhyran skulle därför behöva vara lägre för lägenheten med högre värmeförluster. Sen blir det också så att en varm lägenhet kommer att minska värmebehovet för omgivande lägenheter så de får lite gratisvärme. Jag tycker det skulle bli svårt att få ett rättvist system.
21-22 hade jag velat rösta på men då det alternativet inte fanns blev det 20-21Över 22 grader inne är i mitt tycke bara jobbigt. Ni som vill ha 16-18 grader, går ni omkring fullt påklädda och med skor inne eller? Själv glider jag mest omkring barfota och i kalsong och t-shirt och då vill jag banne mig inte ha 16 grader inne
Jag vill ha 21. Punkt. Om det är 21,8 svettas jag ihjäl och är det 20,5 fryser jag. Jag vill ha 21, exakt. Löjligt känsligt tydligen.